《入雄心菩薩行論》第六品 修忍辱(中)
བྱང་ཆུབ་སེམས་དཔའི་སྤྱོད་པ་ལ་འཇུག་པ།
《入雄心菩薩行論》
第六品 修忍辱(中)
བདེ་བའི་རྒྱུ་ནི་རེས་འགའ་འབྱུང་། སྡུག་བསྔལ་རྒྱུ་ནི་ཤིན་ཏུ་མང་།
樂因乃偶爾出現 痛苦之因乃極多
སྡུག་བསྔལ་མེད་པར་ངེས་འབྱུང་མེད། དེ་བས་སེམས་ཁྱོད་བརྟན་པར་མནོས།
無苦則無出離心 是故心應當穩固
དཀའ་ཟློག་དད་དང་ཀ་རྣ་པ། བསྲེག་དང་བཅད་སོགས་ཚོར་བ་ནི།
信天母及嘎那巴 燒身斷肢諸苦受
དོན་མེད་བཟོད་བྱེད་ཐར་པ་ཡི། དོན་དུ་བདག་གོ་ཅི་ཕྱིར་སྔར།
為無義事尙忍辱 為解脫何不修忍
གོམས་ནི་སླ་བར་མི་འགྱུར་བའི། དངོས་དེ་གང་ཡང་ཡོད་མ་ཡིན།
長久熟習不成易 此事必然定無有
དེ་བས་གནོད་པ་ཆུང་གོམས་པས། གནོད་པ་ཆེན་པོ་བཟོད་པར་བྱོས།
漸以熟習小害苦 大事亦能堪忍矣
སྤྲུལ་དང་ཤ་སྦྲང་དག་དང་ནི། བཀྲེས་སྐོམ་ལ་སོགས་ཚོར་བ་དང།
蛇及蚊蚋咬此等 饑餓乾渴諸苦受
གཡན་པ་ལ་སོགས་བཅས་པ་ཡི། དོན་མེད་སྡུག་བསྔལ་ཅིས་མ་མཐོང།
乃至疥瘡痛癢等 諸無義苦豈不見
ཚ་གྲང་ཆར་དང་རླུང་སོགས་དང་། ནད་དང་འཆིང་དང་རྡེག་སོགས་ལ།
若遇寒熱風雨等 疾病拘縛與擊打
བདག་གིས་བཟེ་རེ་མི་བྱ་སྟེ། དེ་ལྟར་བྱས་ན་གནོད་པ་འཕེལ།
不應脆弱以為苦 若以為苦害轉增
ལ་ལ་བདག་གིས་ཁྲག་མཐོང་ན། དཔའ་བརྟན་ལྷག་པར་སྐྱེ་འགྱུར་ཡོད།
或人見自身出血 反特增長己堅勇
ལ་ལ་གཞན་གྱི་ཁྲག་མཐོང་ན། བོག་ཅིང་བརྒྱལ་བར་འགྱུར་བ་ཡོད།
或人見他人出血 驚慌而昏厥於地
དེ་ནི་སེམས་ཀྱི་ངང་བརྟན་དང་། སྔར་མའི་ཚུལ་ལས་གྱུར་པ་ཡིན།
此為內心穩固及 不勇敢之展現致
དེ་བས་གནོད་པ་ཁྱད་བསད་ཅིང་། སྡུག་བསྔལ་རྣམས་ཀྱིས་མི་ཚུགས་བྱོས།
是故不在意苦害 莫為痛苦而影響
མཁས་པས་སྡུག་བསྔལ་བྱུང་ཡང་ནི། སེམས་ཀྱི་རབ་དང་རྙོག་མི་བྱ།
智者痛苦來臨時 心之清淨不攪動
ཉོན་མོངས་རྣམས་དང་གཡུལ་འགྱེད་ལ། གཡུལ་འགྱེད་ཚེ་ན་གནོད་པ་མང་།
與諸煩惱作戰鬥 戰鬥之時多傷害
སྡུག་བསྔལ་ཐམས་ཅད་ཁྱད་བསད་ནས། ཞེ་སྡང་ལ་སོགས་དགྲ་འཇོམས་པ།
雖有極苦不在意 瞋等敵人終降伏
དེ་དག་རྒྱལ་བྱེད་དཔའ་བོ་སྟེ། ལྷག་མ་རོ་ལ་གསད་པའོ།
是為勝利之勇士 否則唯殺死屍般
གཞན་ཡང་སྡུག་བསྔལ་ཡོན་ཏན་ནི། སྐྱོ་བས་དྲེགས་པ་སེལ་བར་བྱེད།
其次於苦觀功德 由厭傷故除驕慢
འཁོར་བ་པ་ལ་སྙིང་རྗེ་སྟེ། སྡིག་ལ་འཛེམ་དང་དགེ་ལ་དགའ།
於輪迴者生慈悲 謹慎惡業樂善根
མཁྲིས་པ་ལ་སོགས་སྡུག་བསྔལ་གྱི། འབྱུང་གནས་ཆེ་ལ་མི་ཁྲོ་བར།
膽病等諸多痛苦 其病源上不瞋怒
སེམས་ཡོད་རྣམས་ལ་ཅི་སྟེ་ཁྲོ། དེ་དག་ཀུན་ཀྱང་རྒྱེན་གྱིས་བསྐུལ།
何故瞋心俱有情 彼等皆由因緣促
持明仁增塔欽仁波切新譯
持明仁增塔欽 https://chihming8.blogspot.com/
《入雄心菩薩行論》
第六品 修忍辱(中)
བདེ་བའི་རྒྱུ་ནི་རེས་འགའ་འབྱུང་། སྡུག་བསྔལ་རྒྱུ་ནི་ཤིན་ཏུ་མང་།
樂因乃偶爾出現 痛苦之因乃極多
སྡུག་བསྔལ་མེད་པར་ངེས་འབྱུང་མེད། དེ་བས་སེམས་ཁྱོད་བརྟན་པར་མནོས།
無苦則無出離心 是故心應當穩固
དཀའ་ཟློག་དད་དང་ཀ་རྣ་པ། བསྲེག་དང་བཅད་སོགས་ཚོར་བ་ནི།
信天母及嘎那巴 燒身斷肢諸苦受
དོན་མེད་བཟོད་བྱེད་ཐར་པ་ཡི། དོན་དུ་བདག་གོ་ཅི་ཕྱིར་སྔར།
為無義事尙忍辱 為解脫何不修忍
གོམས་ནི་སླ་བར་མི་འགྱུར་བའི། དངོས་དེ་གང་ཡང་ཡོད་མ་ཡིན།
長久熟習不成易 此事必然定無有
དེ་བས་གནོད་པ་ཆུང་གོམས་པས། གནོད་པ་ཆེན་པོ་བཟོད་པར་བྱོས།
漸以熟習小害苦 大事亦能堪忍矣
སྤྲུལ་དང་ཤ་སྦྲང་དག་དང་ནི། བཀྲེས་སྐོམ་ལ་སོགས་ཚོར་བ་དང།
蛇及蚊蚋咬此等 饑餓乾渴諸苦受
གཡན་པ་ལ་སོགས་བཅས་པ་ཡི། དོན་མེད་སྡུག་བསྔལ་ཅིས་མ་མཐོང།
乃至疥瘡痛癢等 諸無義苦豈不見
ཚ་གྲང་ཆར་དང་རླུང་སོགས་དང་། ནད་དང་འཆིང་དང་རྡེག་སོགས་ལ།
若遇寒熱風雨等 疾病拘縛與擊打
བདག་གིས་བཟེ་རེ་མི་བྱ་སྟེ། དེ་ལྟར་བྱས་ན་གནོད་པ་འཕེལ།
不應脆弱以為苦 若以為苦害轉增
ལ་ལ་བདག་གིས་ཁྲག་མཐོང་ན། དཔའ་བརྟན་ལྷག་པར་སྐྱེ་འགྱུར་ཡོད།
或人見自身出血 反特增長己堅勇
ལ་ལ་གཞན་གྱི་ཁྲག་མཐོང་ན། བོག་ཅིང་བརྒྱལ་བར་འགྱུར་བ་ཡོད།
或人見他人出血 驚慌而昏厥於地
དེ་ནི་སེམས་ཀྱི་ངང་བརྟན་དང་། སྔར་མའི་ཚུལ་ལས་གྱུར་པ་ཡིན།
此為內心穩固及 不勇敢之展現致
དེ་བས་གནོད་པ་ཁྱད་བསད་ཅིང་། སྡུག་བསྔལ་རྣམས་ཀྱིས་མི་ཚུགས་བྱོས།
是故不在意苦害 莫為痛苦而影響
མཁས་པས་སྡུག་བསྔལ་བྱུང་ཡང་ནི། སེམས་ཀྱི་རབ་དང་རྙོག་མི་བྱ།
智者痛苦來臨時 心之清淨不攪動
ཉོན་མོངས་རྣམས་དང་གཡུལ་འགྱེད་ལ། གཡུལ་འགྱེད་ཚེ་ན་གནོད་པ་མང་།
與諸煩惱作戰鬥 戰鬥之時多傷害
སྡུག་བསྔལ་ཐམས་ཅད་ཁྱད་བསད་ནས། ཞེ་སྡང་ལ་སོགས་དགྲ་འཇོམས་པ།
雖有極苦不在意 瞋等敵人終降伏
དེ་དག་རྒྱལ་བྱེད་དཔའ་བོ་སྟེ། ལྷག་མ་རོ་ལ་གསད་པའོ།
是為勝利之勇士 否則唯殺死屍般
གཞན་ཡང་སྡུག་བསྔལ་ཡོན་ཏན་ནི། སྐྱོ་བས་དྲེགས་པ་སེལ་བར་བྱེད།
其次於苦觀功德 由厭傷故除驕慢
འཁོར་བ་པ་ལ་སྙིང་རྗེ་སྟེ། སྡིག་ལ་འཛེམ་དང་དགེ་ལ་དགའ།
於輪迴者生慈悲 謹慎惡業樂善根
མཁྲིས་པ་ལ་སོགས་སྡུག་བསྔལ་གྱི། འབྱུང་གནས་ཆེ་ལ་མི་ཁྲོ་བར།
膽病等諸多痛苦 其病源上不瞋怒
སེམས་ཡོད་རྣམས་ལ་ཅི་སྟེ་ཁྲོ། དེ་དག་ཀུན་ཀྱང་རྒྱེན་གྱིས་བསྐུལ།
何故瞋心俱有情 彼等皆由因緣促
持明仁增塔欽仁波切新譯
持明仁增塔欽 https://chihming8.blogspot.com/
留言
張貼留言